مقالات

7 نکته مهم در بازسازی استخر شنا

عکس بازسازی استخر شنا

داشتن استخر شنا خود یک راه باور نکردنی برای استراحت، سرگرمی و حتی ورزش است. شما می ‌توانید از ساعت‌ها آب‌های آبی، آسمان صاف و نور خورشید به راحتی در خانه خود لذت ببرید. با این حال، در طول زمان، استخر شما شروع به فرسوده شدن، ترک برداشتن و در نتیجه قدیمی شدن خواهد کرد.

بازسازی و نگهداری استخر شنا

حفظ استخر شنا شما به اندازه هر کار تعمیر و نگهداری دیگری که برای خانه تان انجام می‌ دهید مهم است. ممکن است به فکر کنار گذاشتن آن به خاطر هزینه ها و قدیمی بودنش باشید، اما بازسازی و نگهداری از استخر برای حفظ عملکرد ان ضروری است. بهترین زمان برای بازسازی و نونوار کردن با شروع مدارس است که هوا رو به سردی می رود و میزان استفاده از استخر نیز به حداقل می رسد. زمانی طلایی که از آن برای لذت بردن در فصل گرما استفاده می کنید.

در پایین، 7 نکته که در هنگام بازسازی استخرها باید به آن ها توجه کنید را بررسی می کنیم :

باز طراحی استخر

در این مرحله نه تنها می توانید مدل استخر را به طور کلی تغییر دهید (مثلا اگر جکوزی ندارید به ان اضافه کنید و یا شکل ان را تغییر دهید، البته تا جای ممکن !)، بلکه حداقل سطوح استخر می توانند هر 10 تا 20 سال بسته به نحوه استفاده شما از آن و اینکه چطور شیمی آب را حفظ کرده اید نوسازی و تعویض شوند. تغییر کاشی و یا رنگ ظاهری استخر شما تاثیری در هسته آن نخواهد گذاشت و فقط لایه بیرونی آن زیباتر خواهد شد.

نمونه باز طراحی و بازسازی شده استخر شنا و محوطه

نمونه باز طراحی و بازسازی شده استخر شنا و محوطه

هزینه بازسازی ظاهری یک استخر شنا به طور قابل توجهی بسته به سطح داخلی ، اندازه ، مساحت می تواند متغیر باشد. در این روش لایه بیرونی تغییر می کند ، مواد اضافی از داخل خارج می گردد و در اخر اسیدشویی استخر صورت می گیرد.

ویژگی های ایمنی

زمانی که اولین بار ساخت استخر خود را آغاز نمودید، ممکن است تمام ویژگی ‌های ایمنی موجود را اضافه نکرده باشید. ویژگی‌ های ایمنی استخر شامل اضافه کردن نردبان، نرده یا حتی یک حصار استخر است که از کودکان در برابر آسیب دیدن محافظت می کند.

تصویر فنس شیشه ای استخر برای ایمنی بیشتر

تصویر فنس شیشه ای استخر برای ایمنی بیشتر

یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی استخر، آژیر خطر است. این می‌تواند شامل زنگ خطری باشد تا در هنگام ورود هر چیزی به داخل استخر شما را مطلع سازد.

زیبایی

سفارشی و شخصی سازی استخر شما راهی عالی برای دادن ظاهر تازه و ایجاد احساس جدید به آن است. آیا در کنار استخر خود جکوزی ندارید ؟ در حیطا خود یک جکوزی اضافه نمایید و محیط خود را همچون مکان های لوکس تبدیل کنید. به جز تغییر داخلی شما می توانید کف محیط اطراف استخرتان را تغییر دهید. (مثلا از کف چوبی ، سنگی و یا سیمانی با طرح جدید بهره ببرید).

استفاده از آبشارهای سنگی در بازسازی استخر

استفاده از آبشارهای سنگی در بازسازی استخر

در قدم بعدی می توانید با اضافه کردن فواره ها ، آبشار ، سنگ های طبیعی و گیاهان گرمسیری استخر خود را به یک بهشت تبدیل کنید.

اضافه کردن گرمکن

شما می توانید با اضافه کردن یک دیگ بخار به سیستم تصفیه خود در فصول سرد سال از شنا کردن در استخر نهایت لذت را ببرید. در این حالت می توانید به صورت تمام فصل از استخرتان استفاده نمایید و قسمتی از هزینه های بازسازی را با لذت برن از آن جبران نمایید.

نورپردازی

یک راه دیگر برای افزایش زیبایی و بهبود محیط حیاط منزل هنگام بازسازی استخر شما اضافه کردن نور است. نورپردازی برای ایمنی هم بسیار مهم است، در هنگام بازسازی حتما به آن توجه داشته باشید. اگر هر کدام از اعضای خانواده و یا دوستان شما دوست دارند در شب شنا کنند، روشنایی میدان دید را افزایش خواهد داد و شناگران را در داخل و خارج از استخر حفظ خواهد کرد.

نمونه عکس نور پردازی استخر شنا

نمونه عکس نور پردازی استخر شنا

همچنین استفاده از چراغ های جدید که دارای چند رنگ می باشد می تواند جلوه ویژه ای در شب به محیط شما بدهد. نورپردازی استخر شنا و به طور کلی محوطه معمولا یک سرمایه ‌گذاری کوچکی است که در افزایش ارزش خانه شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تعویض سیستم تصفیه

اگر از نگهداری استخر شنا خسته شده اید، بازسازی و تغییر نوع سیستم تصفیه استخر شما می تواند بسیار به کمکتان بیاید. شما می توانید از سیستم تصفیه آب شور برای نگهداری کمتر استفاده نمایید، همچنین از یک ربات پاک کننده اتوماتیک نیز کمک بگیرید.

هزینه بازسازی ظاهری استخر

تغییر ظاهری استخر شنا تقریبا یک سوم هزینه کلی برای ساخت آن را در بر خواهد گرفت. معمولا استخرهایی که نیاز به اینگونه تغییرات دارند (جز در موارد دلخواه) دارای مشکلاتی از قبیل نشت زمین ، ترک های کوچک و کم کردن آب ، خرابی سیستم تصفیه و… می باشند. در صورتی که قصد بازسازی اصولی استخر شنا خود را دارید می بایست نصف هزینه ساخت آن را برای اینکار در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *