استخرهای شنا، جکوزی و به طور کلی مجموعه‌ھایی هستند که باید آب را در جهت استفاده درمانی یا تفریحی در اختیار مردم قرار دهند به همین دلیل انتخاب درست متریال در تاسیسات منجر به افزایش ایمنی، بهداشت، آسایش و دوام خواهد شد. مهمترین بخش یک موتورخانه لوله کشی استخر آن است و اگر متریال درست انتخاب نگردد، از آنجایی که در آب استخرھا کلر وجود دارد، این آب ممکن بسیار مخرب باشد. لوله کشی اصولی به کیفیت آب ورودی و تصفیه بهتر آن کمک می‌کند.

اکثر سیستم لوله کشی استخر مدفون در زمین است و سرویس یا تعمیر مجدد آن می‌تواند بسیارهزینه‌ بردار و تا حدی دشوار باشد. بنابراین در اجرای لوله کشی نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کنید.

در جهت لوله کشی استخر، متد ها و متریال مختلفی میتوان به کار گرفت و تیم مجرب آکام استخر با رعایت استاندارد ها و استفاده از با کیفیت ترین تجهیزات و مواد، آماده ارائه خدمات لوله کشی استخر به تمامی مشتریان می باشد.

لوله کشی استخر

لوله کشی استخر توسط آکام استخر

انواع لوله های استخر

لوله یو پی وی سی (UPVC):

لوله اتصالات U-PVC از کنار طول عمر بالا از قیمت بسیار خوبی برخوردار است و شما با استفاده از آنها کیفیت استخرتان را  تضمین میکنید.

مزایای لوله upvc  در لوله کشی استخر:

نصب اسان

وزن کم

تحمل فشار بالا

خاصیت پلاستیکی

مقاومت شیمیایی بالا

عدم رسوب و زنگ زدگی

لوله های فلزی:

در بیشتر استخر های قدیمی اغلب از لوله های فلزی در لوله کشی استخر به کار رفته است اما باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه  لوله فولادی یا لوله گالوانیزه را نباید در سیستم لوله‌کشی استخر شنا و جکوزی استفاده کرد چون با توجه به اینکه در استخر و جکوزی از کلر و مواد شیمیایی برای گندزدایی آب و نگهداری آن استفاده می‌شود و به دلیل اینکه pH آب دچار نوسان است، لوله و اتصالات گالوانیزه برای لوله‌کشی استخر و جکوزی مناسب نیستند و ممکن است دچا خوردگی شوند که همین امر باعث می‌شود که آب کدر شود  و در نهایت استخر و جکوزی جلوه خوبی نداشته باشند. این لوله ها در برابر خوردگی مقاوم نیستند و برای لوله کشی استخر پیشنهاد نمی شوند زیرا بعد از 1 یا 2 سال مجبور به تعویض آن هستید.

 

لوله های پلی پروپیلن (PP):

استفاده از این نوع لوله در بین مجریان تاسیسات ساختمانی رواج دارد. اما برخی از این لوله در استخر و جکوزی نیز استفاده می کنند که به چند دلیل توصیه نمی شود:

1. قطر داخلی این لوله ها نسبت به قطر اسمی خیلی کوچک تر است بنابر این برای انتخاب لوله می بایست قطر بالاتر از قطر محاسبه شده را در نظر           بگیرید.

  1. قیمت لوله های PP به نسبت به لوله های UPVC بسیار بالاتر است حتی بیش از 2 برابر.
  2. ضریب انبساط طولی بیشتر نسبت به لوله های UPVC
  3. تنوع اتصال کمتر نسبت به UPVC
  4. در شیرالات و اتصالات دنده ای PP از متریال فلزی استفاده شده که در برابر مواد شیمیایی آسیب پذیر هستند.

 

لوله های پلی اتیلن (PE):

تا قبل از اینکه لوله های یو پی وی سی روی کار بیایند، پلی اتیلن از استاندارد صنعتی مناسبی برخوردار بودند و به‌عنوان لوله و اتصالات استخر زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه این لوله ها همچنان در بین نصاب ها طرفدار دارد اما نه به عنوان لوله برای استخر و جکوزی بلکه به عنوان لوله زهکش به کار می‌روند.

 

بهترین نوع لوله برای لوله کشی استخر

لوله‌های UPVC از پر استفاده ترین نوع برای لوله‌کشی استخر می‌باشند. کاربری آسان و هزینه نسبتا پایین در کنار ویژگی‌های این نوع لوله موجب پر کاربردتر شدن این متریال  شده است.

هر یک از لوله های ذکر شده نقاط مثبت و منفی خود را دارند و بسته به شرایط محل زندگی، بودجه و نوع استخر شما می تواند متفاوت باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با تنوع لوله کشی سیستم استخر های شنا، انتخاب گزینه مناسب و ایده آل با مشاوران شرکت آکام استخر در تماس باشید.

ارتباط با شرکت آکام استخر:

تهران – شهرک غرب -بلوار دادمان -بلوار درختی -خ سپهر -خ گلبرگ سوم -مجتمع تجاری یادگار – طبقه اول واحد 32

دفتر :021-88371983

دفتر :021-44692280

همراه :09120212235

همراه :09125508969