مقالات

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

از محبوب ترین انواع استخرهای آماده، استخر پیش ساخته فایبرگلاس است و از رقبای اصلی استخر بتنی به شمار می رود. تولید این نوع از استخرها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است و این رشد حاکی از آن است که روزانه افراد بیشتری به این نوع استخر پیش ساخته علاقه مند می شوند. از مهم ترین دلایلی که باعث محبوبیت این نوع استخر شده، سرعت آماده شدن استخر، مقاومت و آب بندی بالای آن است.

ساختار استخر فایبرگلاس

این استخر از پایه کامپوزیت فایبر گلاس ساخته شده است و از لایه های رزین جهت بالا بردن مقاومت در آن بکار گرفته شده. لایه سطحی استخر فایبرگلاس دارای خصوصیات آنتی باکتریال و ضد جلبک است و همچنین در برابر نور خورشید مقاومت خوبی از خود نشان می دهد  و تغییری در رنگ آن ایجاد نمیشود و همچنین در آن پوسیدگی رخ نمیدهد که ظاهری بد به استخر بدهد.

نصب استخر فایبرگلاس

از این استخر در هر منطقه جغرافیایی با هر شرایط جوی قابل استفاده است زیرا محدوده دمای آن از

-60 درجه تا +60 درجه ساتی گراد می باشد. این استخرها نیاز به هیچ گونه آرماتوربندی، بتن ریزی، کاشی و سرامیک ندارند و همچنین قابلیت جا به جایی دارند که از بزرگترین مزیت های این نوع استخر به شمار می رود. سرعت نصب استخر فایبرگلاس بسیار بالاست و نیازی به چندین ماه انتظار برای اجرای آن نمیباشد و نصب آن بی دردسر است  و در حدود یک یا دو هفته نصب ان تمام میشود همچنین از بتن و بلوک و میلگرد در نصب آن استفاده نخواهد شد.

انواع استخر فایبرگلاس

دو نوع تو کار و رو کار برای استخر فایبرگلاس موجود است که نوع توکار آن توصیه می شود و برای نصب آن ابتدا باید حفاری زمین انجام گیرد و سپس استخر در آن حفره اصطلاحاً دفن شود. همچنین برای پر کردن فاصله و حاشیه های ایجاد شده میتوانید از خاک نرم و سرند شده استفاده کنید. برای نصب استخر فایبرگلاس روکار به یک سازه نیاز است تا بدنه استخر را مهار کند. همچنین برای این نوع استخر نیاز به پله برای بالا رفتن هم نیاز می باشد.

ویژگی های دیگر استخر فایبرگلاس

استخر هایی که در آن ها کلر ریخته می شود ممکن است دچار خوردگی شوند در صورتی که استخر های فابرگلاس حتی در مجورت با کلر نمک هم خورده نخواهد شد.

سطح این استخر نرم است بر خلاف استخر های بتنی که بخاطر کاشی ها و بتن دارای سطح زبر و تیز اند. نرم بودن سطح استخر به این دلیل حائز اهمیت است که کودکان براحتی شنا کنند بدون اینکه به خاطر سطح زبر استخر زخمی شوند.

استخر پیش ساخته فایبرگلاس بدلیل دارا بودن ساختاری منعطف که دارد میتواند براحتی خم شود و در هر شرایطی نصب گردد. این منعطف بودن دلیل بر ضعیف بودن و استحکام پایین آن نیست و در واقع در برابر شکست و نشت هم بسیار مقاوم است و مشکلی ایجاد نمیکند. اما اگر بنا به هر دلیلی نشتی ای در آن ایجاد شد، قابلیت ترمیم بسیار بالایی دارد.

باید خاطرنشان کرد که استخرهای فایبرگلاس، دارای گارانتی هستند.

قیمت استخر فایبرگلاس

قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس بستگی به نوع و مدل و سایز استخر دارد. در فروشگاه آکام استخر این نوع استخر ها در انواع متفاوت قابل خرید اند و شما میتوانید بهترین مدل و سایز استخر فایبرگلاس را متناسب با پروژه و فضایتان برگزینید و همچنین جهت دریافت راهنمایی و مشاوره میتوانید با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *