مقالات

ترفند های استفاده از چسب weld on در هوای سرد

چسب weld on

اتصالات خوبی را می توان با چسب Weld-On در دماهای زیر صفر ایجاد کرد.
کار در دمای انجماد هرگز آسان نیست، اما گاهی اوقات این کار ضروری است. اگر این کار اجتناب ناپذیر، چسب کاری لوله های UPVC باشد، می توانید آن را با چسب Weld-On با موفقیت انجام دهید.
چسب های UPVC دارای پایداری عالی در هوای سرد برای تقریباً همه کاربردهای عملی هستند.
چسب های WELD ON به گونه ای فرموله شده اند که ویژگی های خشک شدن متعادلی داشته باشند و در دماهای زیر انجماد پایداری خوبی داشته باشند.
علاوه بر چسب های معمولی با VOCپایین ، Weld-On یک چسب را ارائه می دهد که به طور خاص برای کاربردهای هوای سرد فرموله شده است. به بولتن محصول Weld-On 727 “Hot ‘R Cold” مراجعه کنید.
با پیروی از دستورالعمل‌های استاندارد ما و استفاده از کمی دقت و حوصله بیشتر، اتصالات چسبی مطمئنی را می‌توان در دمای کمتر از -15 درجه فارنهایت (26- درجه سانتیگراد) ایجاد کرد. در هوای سرد چسب ها نسبت به هوای گرم کندتر به سطوح لوله و اتصالات پلاستیکی نفوذ کرده و نرم می شوند.
پلاستیک همچنین در برابر حمله حلال مقاوم تر است. بنابراین، بسیار مهم است که سطوح را با یک پرایمر از قبل نرم کنید.
به دلیل سرعت پایین‌تر تبخیر در هوای سرد، زمان نگهداری طولانی‌تری لازم است.

نکاتی که هنگام چسب کاری در هوای سرد باید رعایت شود:
1. تا آنجا که ممکن است یک منطقه کار گرم آماده کنید.
2. مقادیر عمده پرایمر و چسب را در زمانی که استفاده نمی کنید در مکانی گرم بالای 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید و مطمئن شوید که مایع باقی می مانند.
ما استفاده از ظروف کوچکتر را برای انتقال محصولات سیال به محل کار مونتاژ توصیه می کنیم.
3. اگر چسب Weld-On در دمای بسیار سرد نگهداری شود و ژله ای شود، می توان آن را با آوردن آن در محیط گرم (60 درجه فارنهایت – 90 درجه فارنهایت / 15 درجه سانتیگراد – 32 درجه سانتیگراد) احیا کرد و باید اجازه داد به مدت 24 ساعت بماند.
برای سرعت بخشیدن به فرآیند، سعی نکنید آن را به طور مصنوعی گرم کنید. قبل از استفاده، چسب را به شدت تکان دهید.
4. برای حذف رطوبت از جمله یخ و برف از سطوحی که قرار است به یکدیگر متصل شوند، به ویژه از انتهای لوله و همچنین اتصالات ، مراقبت ویژه ای داشته باشید.
5. اطمینان حاصل کنید که لوله، اتصالات، و شیرها قبل از استفاده پرایمر و چسب در یک دما هستند.
6. از پرایمر Weld-On P-70™ برای نرم کردن سطوح اتصال قبل از استفاده از چسب استفاده کنید. ممکن است این عمل بیش از یک بار لازم باشد. سطوح زمانی به اندازه کافی “پرایم شده” هستند که با خراش دادن روی قسمت دنده ای مقداری از مواد سطح به راحتی کنده شود.
7. قبل از تست فشار ، زمان خشک شدن طولانی تری را در نظر بگیرید. میتوان از یک پتوی حرارتی برای تسریع زمان تنظیم و خشک کردن استفاده کرد.
8. قبل از نصب، تمام دستورالعمل های روی برچسب محصولات Weld-On را به دقت بخوانید و دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *