مقالات

رفع آلودگی آب استخر

رفع آلودگی آب استخر

استخر از جمله محیط هایی است که آلودگی آن میتواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. فرقی ندارد که استخر روباز باشد یا سرپوشیده، هر دو نوع استخر همواره در معرض آلودگی هایی قرار دارند که باید به رفع آلودگی آب استخر توجه داشت و آن ها را از بین برد.

دلایل آلودگی آب استخر

میتوان گفت بخش عمده آلودگی آب استخر ناشی از شناگران است به طوریکه هرچقدر تعداد شناگران بیشتر باشد، درصد این آلودگی بیشتر خواهد بود. هر کدام از شناگر ها میتوانند ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها، تکه های مو یا پوست، باقی مانده آرایش، مایعات و ترشحات خروجی از بدنشان، عرق، ادرار، بزاق، مایعات چشم خود را وارد آب استخر کنند و باعث آلودگی آب استخر شوند.

در استخر روباز آلودگی بیشتر خواهد بود چرا که عوامل بیشتری تاثیرگذار خواهند بود، اعم از: جلبک، خاک، فضولات پرندگان، گرد و خلک موجود در آب باران و خیلی از عوامل محیطی دیگر.

اما چرا به این موضوع پرداختیم و توجه به آن را مهم شمردیم؟ رفع آلودگی آب استخر آن قدر اهمیت دارد که عدم توجه به آن باعث بروز بیماری هایی همچون عفونت های قارچی، خارش و تحریک در پوست، انگل های خاص، باکتری ها و ویروس های متعدد میشود.

سوالی که بوجود می آید این است که چگونه این آلودگی ها را در آب استخر از بین ببریم؟

برای حل این مسئله و جلوگیری از بروز  مشکلات جدی اولین توصیه این است که تمامی شناگران قبل از ورود به استخر دوش بگیرند تا حد امکان آلودگی های پوستی آن ها کم شود.

اما برای آب استخر روش های خیلی خوب و کارآمدی وجود دارند، فیلتراسیون آب روش مناسبی است که تا حد زیادی آلودگی ها را از بین میبرد، فیلتر در این سیستم اگر از کیفیت خوبی برخودار باشد به گونه ای عمل میکند که هنگام عبور آب از آن، آلاینده ها و آلودگی های موجود در آب در دام فیلتر افتاده و آب تمیز دوباره به استخر بازگردانده میشود.

كلر و مشتقات آن بيشترين نقش را در گندزدایی آب استخرها بعهده دارد چرا که باكتريهای موجود در آب را از بين مي برد و به خوبی قادر است با باقيمانده آلودگي هاي موجود در آب که ناشي از شناگران است در داخل استخر مقابله کتد.

فیلتراسیون آب استخر

مجموعه آکام استخر با مشاوران و تیم مجرب و حرفه ای خود به شما در زمینه فیلتراسیون آب استخر نهایت یاری را می رساند، بهترین تجهیزات را مطابق با سرمایه شما پیشنهاد خواهند داد و تجربه خریدی مطمئن برایتان رقم خواهند زد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *