مقالات

نکات خرید تجهیزات استخر

ساخت استخر روباز | آکام استخر

استخر و جکوزی از جمله امکاناتی است که امروزه اغلب در اکثر خانه ها وجود دارد. در بیشتر ساختمان ها قبل از ساخت این امکانات تعبییه می شود یا در زمان بازسازی ساختمان افراد فضایی را برای راه اندازی استخر و جکوزی اختصاص می دهند. به محیط بسته ای که توسط تجهیزات مورد نظر آب فراوانی را در خود ذخیره می کند استخر و یا جکوزی گفته می شود. در زمان خستگی افراد ترجیح می دهند با شنا کردن در استخر بخشی از خستگی خود را برطرف کنند. در واقع آب گرم موجود در این امکانات موجب ماساژ عضلات بدن با فشار زیاد می شود.استخر و جکوزی طراحی منحصر به فردی دارد و مجهز به سیستم های جدید و به روزی است که می توان از آن به عنوان یک روش درمانی موثر در تسکین درد استخوان و مفاصل یا ماساژ در آب استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم تجهیزات استخر و جکوزی و همچنین طراحی و تزئینات این امکانات را مورد بررسی قرار دهیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تجهیزات تصفیه آب استخر و جکوزی

استخر و جکوزی مانند یک حوضچه ای است که آب فراوانی در آن جمع می شود تا افراد به راحتی در آن شنا کنند. اغلب جکوزی ها به شکل تک نفره، دو نفره و چند نفره است. برای اینکه آب موجود در آن همیشه تمیز بماند و افراد به دفعات از آن استفاده کنند باید مدام آب موجود در آن تصفیه شود. سیستم تصفیه آب در استخر، سونا و جکوزی شامل انواع فیلترهای تصفیه، انواع پکیج های تصفیه، انواع کلرزن ها، جاروهای استخر و پمپ تصفیه آب است. با کمک پمپ تصفیه، آب خروجی از سیستم تخلیه عبور داده می شود و دوباره به کاسه استخر منتقل می شود. قبل از پمپ کردن آب یک صافی قرار دارد تا برگ و اشغال های موجود در آب در آن جمع شود تا ورد برگ ها و اضافات به داخل سیستم موجب از کار افتادن آن نشود.

طراحی فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی به صورت فیلتر شنی با مخزن‌های بزرگ می باشد. این سیستم تصفیه آب از فایبر گلاس و فلز ساخته شده و همچون یک بستر ضخیم دارای شن های بسیار ریز و مخصوص است که آب استخر را به راحتی تصفیه می کند. فیلتر تصفیه آب از جمله ملزومات مهم  راه اندازی استخر، سونا و جکوزی است. شن های مخصوص در فیلتر تصفیه در زمان وارد شدن آب به مخزن آب موجب جذب املاح و آلودگی ها به سمت خود می شود و اب را به بهترین نحو تمیز و تصفیه می کند.

 

تجهیزات تامین گرمایش آب استخر و جکوزی

طبق تحقیقات به عمل آمده در رابطه با استخر و جکوزی نشان می دهد که دمای ایده آل برای آب استخر بر اساس شرایط و نوع کاربری 27 تا 29 درجه سانتیگراد و برای جکوزی آب گرم بین 40 تا 43 درجه سانتیگراد می باشد. در این سیستم برای حفظ سلامت افراد در زمان شنا کردن به دمای آب اهمیت زیادی داده می شود بدین صورت که با کمک سیستم گرمایشی در این امکانات آب با دمای نسبتا مناسبی تصفیه می شود. برای اینکه دمای اب موجود در استخر و جکوزی بیش از دمای محیط نشود از ترموستات به عنوان یک یستم گرمایشی استفاده می شود.

گرمایش آب استخر با استفاده از گرمکن های برقی و پکیج های گازی مخصوص گرمایش آب استخر انجام می شود و در فصول سرما و گرما آب به دمای ایده آل برای شنا کردن می رسد.

 تزئینات استخر و جکوزی

اغلب ساختمان های که مجهز به استخر و جکوزی هستند به خودی خود زیبا هستند و نصب این امکانات به نمای ساختمان زیبایی خاصی می بخشد. برای زیباتر نشان دادن هر چه بیشتر این امکانات از تزئیناتی همچون چراغ های استخر، آب نماهای استخری استفاده می شود تا جلوه زیباتری این امکانات به خود بگیرند.

لوازم جانبی استخر و جکوزی

استخر و جکوزی از جمله امکاناتی رفاهی است که در اکثر ساختمان به درخواست صاحبان ساختمان طراحی و نصب می شود. این امکانات رفاهی برای اینکه در طول زمان استفاده از آن عملکرد مطلوبی داشته باشد به یک سری لوازم جانبی مجهز است. کاناپه شناور برای استراحت بر روی سطح آب، دماسنج برای اندازه گیری دمای آب، جارو برای برای برس کشیدن و تمیز کردن دیوارهای استخر و اسکمیر برای جمع اوری برگ ها و حشرات بر روی سطح آب از جمله لوازم جانبی هستند که در استخر، سونا و جکوزی تعبیه شده است. علاوه بر این موارد می توان به رطوبت گیر برای جذب رطوبت محیط ، فیلتر شکنی برای خالص سازی آب، کلر زن برای تصفیه آب استخر از جمله لوازم جانبی هستند که استفاده از آنها در استخر و جکوزی بسیار مهم است.

استفاده از لوازم جانبی همچون موارد بالا در استخر، سونا و جکوزی بسیار ضرورت دارد در واقع می توان به اصطلاح بیان کرد که حکم وسایل یک خانه را دارند بدین معنا که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا با خیال راحت در کمال آسودگی از این امکانات رفاهی استفاده کنند.

تجهیزات استخر برند پیمتاش

انواع متنوعی از برندهای تجهیزات استخری در بازار موجود است که هر کدام ویژگیها و کیفیت های متفاوتی دارند. برند پیمتاش نیز از جمله تولید کنندگانی است که سالها در زمینه تولید تجهیزات استخری از قبیل انواع لوله ، اتصالات و شیرآلات و همچنین تجهیزات استخری در بهترین روش های های مختلفی همچون پی وی سی، یو پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پرو پیلن فعالیت می کند. تولید چنین محصولاتی از بهترین مواد اولیه صورت می گیرد که در کیفیت هر کدام از محصولات نقش موثری دارد.  از این محصولات بیشتر در حوزه تاسیسات استخرها، سونا و جکوزی استفاده می شود.

مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالا، استحکام زیاد، عدم رسوب گیری و زنگ زدگی، نصب آسان و مقرون به صرفه بودن از جمله ویژگی های محصولات این برند است که کیفیت بالایی دارند.

تجهیزات استخر برند ایماکس

در بین انواع متنوعی از برندهای تجهیزات استخر موجود در بازار برند ایماکس از جمله برندهای مشهوری است که سالها در رابطه با تولید تجهیزات استخری فعالیت می کند. کیفیت محصولات و رضایتمندی مشترین از اهداف این برند است و بر اساس این دو هدف همیشه محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار می کند. قیمت های بسیار مناسب و ارائه خدمات پس از فروش از جمله ویژگی های برند ایماکس است که تجهیزات استخر را با کیفیت بالایی عرضه می کند.

تجهیزات استخر برند اطلس پول

تجهیزات استخر برند اطلس پول از جمله برندهایی است که با توجه به کیفیت و عملکرد محصولات در بین مشتریان محبوبیت بالایی دارد. در تولید تجهیزات استخری برند اطلس پول از بهترین مواد اولیه پلاستیکی استفاده شده است. کیفیت محصولات این برند در عملکرد بهینه آن تاثیر بسزایی دارد و همین امر موجب می شود که تجهیزات استخر برند اطلس پول در بازار رقابتی از فروش بالایی برخوردار باشد. کیفیت محصولات و رضایتمندی مشتریان دو رکن اصلی محسوب می شود که براساس این دو اصل محصولات با کیفیتی برای مشتریان خود ارائه می کند.

سخن پایانی

با توجه به اهمیت و نقش استخر و جکوزی برای سلامت انسان افراد زیادی ترجیح می دهند ر خانه های خود این امکانات را تعبیه کنند. برای طراحی و نصب استخر و جکوزی باید قبل از هر چیز خانه شما فضای مناسب و کافی را داشته باشد.استخر و جکوزی دارای سیستم های تصفیه آب، سیستم گرمایشی و دیگر لوازم جانبی است که باید برای عملکرد مطلوب برای این تمهیدات برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *