مقالات

موتورخانه استخر خانگی

موتورخانه استخر خانگی

با طراحی استخر خانگی می توان به راحتی و با هیجان بیشتری در هر ساعتی از شبانه و روز شنا کنید. شاید تصور شما بر این است که طراحی و راه اندازی استخر خانگی و همچنین موتور خانه استخر هزینه زیادی  را به همراه دارد اما این طور نیست بلکه با یک برنامه ریزی و هزینه متعادل نیز می توان در محیط منزل یک استخر خانگی زیبا به همراه موتور خانه طراحی کرد و از شنا کردن در آن لذت  زیادی برد. البته در طراحی و راه اندازی استخر مهمترین چیز ساخت موتور خانه استخر خانگی است. در واقع با فراهم آوری تجهیزات و تاسیسات استخر خانگی می توان مجمعه تفریحی و ورزشی را در منزل طراحی کرد. در حقیقت وقتی صحبت از مجموعه تفریحی می شود همه توجه هات به سمت استخر کودکان، سونای خشک و جکوزی معطوف می شود در واقع در کنار این مجموعه تفریحی می توان سالن بدنسازی را نیز در منزل طراحی کرد. اما با توجه به فراهم کردن استخر خانگی در منزل یکی از نکات مهم و ویژه در رابطه با موتور خانه استخر خانگی است. در حقیقت موتور خانه استخر خانگی وظیفه تامین گرمایش استخر را بر عهده دارد. علاوه بر این در استخر خانگی نیز سیستم تصفیه و فیلتراسیون نیز به کار می رود.در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی موتور خانه استخر خانگی بپردازیم.

اجزای موتورخانه استخر خانگی

اجزای به کار رفته در  موتور خانه استخر خانگی دارای دو بخش مجزاء است. یک بخش از اجزای موتور خانه استخر خانگی به سیستم تصفیه و ضد عفونی مربوط می شود . در واقع با استفاده از سیستم تصفیه و ضد عفونی از هدر رفتن آب تا حد قابل قبولی جلوگیری می شود و آب استخر به روش مطلوبی تصفیه خواهد شد. دومین اجزای موتور خانه استخر خانگی مربوط به سیستم تجهیزات گرمایشی است.  این بخش از اجزای موتور خانه در واقع به عنوان بخش اصلی به حساب می آید که با هدف موارد زیر در موتور خانه استخر به کار می رود.

گرم کردن آب استخر خانگی تا دمای 28 درجه سانتی گراد و همچنین توانایی نگه داشتن این دما در هر شرایطی

در قسمت جکوزی توانایی گرم کردن آب تا دمای 42 درجه سانتی گراد و همچنین نگهداری این دما

فراهم کردن آب گرم مصرفی برای سرویس های بهداشتی و دوش های آب گرم

گرم کردن سالن های استخر و رختکن حوله خشک کن

البته با توجه به نقش بسزایی موتور خانه استخر خانگی در زمان خرید این وسیله باید به مدل تجهیزات گرمایشی و ظرفیت آن توجه داشته باشید.در نظر گرفتن تعداد دوش ها و سرویس های بهداشتی با توجه به ظرفیت موتور خانه اهمیت بالایی دارد که در زمان خرید آن باید توجه داشته باشید.

اهمیت موتورخانه استخر

این روزها اکثر افراد تمایل دارند در منزل به صورت شخصی استخر خانگی داشته باشند. در واقع طراحی استخر خانگی در منزل علاوه بر زیبایی  به عنوان یک سرمایه گذاری نیز به حساب می آید. البته یکی از دغدغه های این افراد در تامین هزینه های ساخت موتور خانه استخر خانگی است. اما می توان بیان کرد که ساخت موتور خانه استخر خانگی امری غیر ممکن نیست بلکه با یک هزینه متعادل و همچنین با کمک کارشناسان حرفه ای می توان موتورخانه استخر خانگی مناسبی را خریداری کرد. البته شما باید آینده نگر باشید چرا که با خرید موتور خانه استخر خانگی،هزینه های مربوط به استخر در آینده کاهش پیدا خواهد کرد که این امر بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. موتور خانه استخر خانگی با هدف تامین گرمایش آب استخر به کار می رود. البته در استخر خانگی روباز شما نمی توانید دمای آب استخر را تغییر دهید اما در استخرهای سر پوشیده شما می توانید دمای آب استخر را از طریق سیستم گرمایشی موتور خانه تنظیم کنید.

 

انواع سیستم های موتورخانه

تجهیزات تاسیساتی یک ساختمان یا یک استخر در موتور خانه قرار می گیرد در واقع موتور خانه محلی برای ذخیره سازی انواع سیستم ها و تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و تجهیزات الکتریکی در یک ساختمان است. البته تجهیزات به کار رفته در سیستم های درمانی، مسکونی، تجاری و صنعتی متفاوت از یکدیگر خواهد بود. البته وجه اشتراک تجهیزات به کار رفته در موتور خانه مربوط به سیتم گرمایشی، سرمایشی و توزیع و فراهم سازی آب گرم و سرد مصرفی  است.

لوازم و تجهیزات موتورخانه استخر

موتور خانه در استخر، آپارتمان ها و برج ها حکم قلب را دارد در واقع تنظیم آب و هوای مناسب برای شنا کردن در استخر با توجه به سیستم گرمایشی به کار رفته در آن از جمله وضایف موتور خانه استخر خانگی به حساب می آید.موتور خانه استخر به عنوان یک اتاق مجزا در بر گیرنده تجهیزاتی همچون پمپ، لوازم تصفیه ایی، دیگ، مشعل، پکیج، منبع تحت فشار، تابلو برق، سختی گیر، اتصالات لوله ها است. در واقع موتور خانه استخر خانگی همه سرو صدای ناشی از کار کردن تجهیزات استخر خانگی را درون خود محفوظ می دارد و از منتقل کردن سرو صدا به بیرون جلوگیری می کند. البته موتور خانه هر گونه موارد اضافی از جمله سر و صدای زیاد، کثیفی و دود را از محوطه استخر دور خواهد کرد تا شما با خیال راحت و بدون کوچکترین سرو صدایی با آرامش بیشتری در استخر شنا کنید. لوازم و تجهیزات موتور خانه استخر شامل مواردی همچون دیگ و مشعل، منبع تحت فشار، فیلتر شنی، پمپ آب، سختی گیر، بویلر، تابلو برق می باشد.

هزینه ساخت موتورخانه

نمی توان هزینه ثابتی برای ساخت موتور خانه استخر خانگی بیان کرد بلکه هزینه ساخت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برند تجهیزات موتور خانه، نوع اتصالات و همچنین ابعاد موتور خانه  از جمله پارامترهای مختلف در هزینه ساخت موتور خانه استخر است که باید مورد توجه قرار گیرد. البته یکی از نکات مهم در ساخت موتور خانه استخر خانگی این است که در زمینه تعداد اتصالات و طراحی استخر اطلاعات کافی داشته باشید و نوع لوله را با توجه به پیچ و خم های موجود بر روی آن انتخاب کنید. البته برای کارآیی بالا موتور خانه استخر خانگی، بهتر است از یک پیمانکار مجرب و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

جمع بندی

که ساخت موتور خانه استخر خانگی امری غیر ممکن نیست بلکه با یک هزینه متعادل و همچنین با کمک کارشناسان حرفه ای می توان موتورخانه استخر خانگی مناسبی را خریداری کرد. البته شما باید آینده نگر باشید چرا که با خرید موتور خانه استخر خانگی،هزینه های مربوط به استخر در آینده کاهش پیدا خواهد کرد که این امر بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. موتور خانه استخر خانگی با هدف تامین گرمایش آب استخر به کار می رود. یکی از نکات مهم و اساسی در ساخت موتور خانه استخر خانگی، مشورت گرفتن از کارشناسان حرفه ای است تا ساخت موتور خانه استخر خانگی به نحو احسن انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *