مقالات

تجهیزات استخر خانگی

این روزها احداث استخر در خانه بسیار مد شده است و اکثر افراد ترجیح می دهند در منزل مسکونی خود به صورت شخصی استخر داشته باشند. علاوه بر این وجود استخر در خانه طراحی زیباتری به نمای داخلی خانه می دهد و خانه را به روزتر و زیباتر نشان خواهد داد. البته ساخت استخر و آماده سازی آن نیاز به فراهم سازی تجهیزات زیادی است که باید در زمان ساخت در آن تعبیه شود. از طرفی در صورت فراهم نکردن تجهیزات استخری استفاده بهینه از آن به درستی میسر نخواهد شد. به طور کلی می توان بیان کرد که تجهیزات استخری موجب کارآیی و همچنین روند سلامتی شناگران در آن می شود. پس برای لذت بردن  و تجربه شنای خوب در استخر باید قبل از هر چیز لوازم و تجهیزات استخری را فراهم کنید تا با امکانات بهتری بتوانید تجربه خوبی از شنا کردن در استخر به دست آورید. لوازم و تجهیزات استخر خانگی، سونا و جکوزی شامل طیف گسترده ای از لوازم کاربردی می باشد که فراهم سازی هر کدام از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع متنوعی از تجهیزات استخری در بازار موجود است که با توجه به نوع استخر می توانید مناسبترین و با کیفیت ترین را انتخاب کنید.

لوازم و تجهیزات ضروری در استخر خانگی شامل مواردی همچون رطوبت گیر، دستگاه تصفیه و ضد عفونی کننده آب، سایه بان، تخت ، چراغ استخر و … می باشد. با ما  تا انتهای مقاله همراه باشید تا به بررسی انواع تجهیزات استخر در ادامه بپردازیم.

 

انواع تجهیزات استخر خانگی

با توجه به ضروریت فراهم سازی تجهیزات استخری در کارایی استخر باید به این نکته دقت داشته باشید که در زمان ساخت استخر همه تجهیزات مورد نیاز را در جنس های با کیفیت تهیه کنید و با نصب آن در استخر بتوانید به طور طولانی مدت تجربه خوبی از شنا کردن در استخر منزل خود داشته باشید. انواع تجهیزات استخر خانگی عبارت اند از:

 

فیلتر تصفیه استخر

یکی از مهمترین تجهیزات استخر خانگی، فیلتر تصفیه استخر است که در عملکرد و کارآیی استخر نقش بسزایی دارد. در واقع زمانی که آب از طریق پمپ استخر وارد می شود در ابتدا باید از مرحله فیلتر عبور کند تا هر گونه آلایندگی و کثیفی از آن گرفته شود. البته فیلتر تصفیه آب استخر در  انواعی از فیلتر شنی، کارتریجی  تقسیم بندی می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. فیلتر شنی استخر یک نوع از فیلتر تصفیه آب است که در یک بستر شنی برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. البته فیلتر شنی توانایی جذب ذراتی به اندازه 20 تا 25 میکرون را دارد و برای ذرات خیلی ریز مناسب نیست. استفاده از این نوع فیلتر برای هر استخری مناسب نیست بلکه فیلتر شنی توانایی جذب ذراتی به اندازه 20 تا 25 میکرون را دارد. یکی دیگر از فیلتر تصفیه استخری، فیلتر کارتریجی است که دارای سطح کیفی متوسطی است. در این نوع از فیلتر از یک پارچه در محل عبور آب استفاده می شود که این قابلیت را به فیلتر می دهد که می تواند ذرات کوچکتری به اندازه 5 تا 10میکرون را به راحتی جذب کند.

پمپ تصفیه آب

پمپ تصفیه آب در واقع خانه قدرت استخر به حساب می آید به این دلیل که آب در این پمپ به حالت چرخش در می آیدو با یک سیستم گرمایشی و دستگاه های خودکار روند تصفیه آب ادامه خواهد داشت که در ادامه نیز اشغال های آن توسط فیلتر مورد نظر دریافت و با عبور از سیستم گرمایشی مجددا به استخر وارد می شود. البته هر استخر خانگی نیاز به پمپ تصفیه آب خواهد داشت. پمپ فیلتر منبع اصلی گردش آب برای استخر است و وظیفه حذف مواد زائد از آب و توزیع مواد شیمیایی را دارد در نتیجه کارآیی آن به زمان کافی و نگهداری منظم بستگی دارد.

پمپ به کار رفته در استخر خانگی به سه نوع پمپ تک سرعته، دو سرعته و چند سرعته دسته بندی می شود. هر کدام از این مدل پمپ ها با توجه به ساختاری که دارند در استخرهای مختلفی بکار می روند.

پرکن اتوماتیک استخر

یک پرکننده خودکار استخر که مستقیماً به سیستم آب  خانه متصل است، به محض اینکه از سطح تنظیم شده خود پایین بیاید، آب را به استخر شما اضافه می کند در واقع بسیار مهم است که اجازه ندهید سطح آب استخر خیلی پایین بیاید زیرا پمپ می تواند خشک شود و موتور را خراب یا حتی بسوزاند.

 

 

مبدل حرارتی استخر

یکی از مهمترین تجهیزات در استخر خانگی پمپ های حرارتی و بخاری ها هستند که در فصل زمستا بسیار به کار خواهند آمد. عملکرد بخاری ها و پمپ های حرارتی بدین شکل است که آب پس از تخلیه و قبل از ورود به استخر از بخاری ها عبور می کند تا به یک دمای مناسب و ایده آل برسد و بعد از آن مجددا به استخر وارد می شود. البته بخاری ها یکی از ابزارهای مهم و ضروری در استخر خانگی هستند که با توجه به نوع سوخت متفاوت می باشند.

 

اسکیمر

از اسکمیر برای جمع آوری آلودگی های موجود در آب استخر خانگی استفاده می شود.

 

سختی گیر

سختی گیر نیز به عنوان از بین بردن رسوبات گچی در موتور خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موگیر

مراقبت و نگهداری از استخر و همچنین تمیز نگه داشتن آن اهمیت بالایی دارد به همین خاطر در دهانه پمپ موگیر نصب می شود تا اشغال های اضافی از آب استخر به راحتی جدا شود.

 

هیتر برقی و گازی سونا خشک

هیتر برقی با استفاده از نیروی برق و هیتر گازی نیز با کمک گاز کارآیی بالایی دارند و با هدف انبار کردن گرما از سنگ ها در استخر خانگی عمل می کنند.

 

چراغ استخر و سونا

یکی دیگر از تجهیزات مهم استخر خانگی، چراغ استخر و سونا است که در دو مدل روکار  و توکار با لامپ های هالوژنی در استخر خانگی نصب می شود.

 

اهمیت تجهیزات استخر خانگی

شنا کردن یکی از هیجان انگیز ترین و مفرح ترین ورزشی است که اکثر افراد به آن علاقمند هستند. در گذشته سالن های استخر از جمله مکان های بودند که افراد برای شنا کردن در این مکان ها حضور پیدا می کردند اما این روزها با بودن استخر خانگی در منازل افراد در هر ساعاتی از شبانه و روز به تنهایی و در خلوت در استخر خانگی منازل خود شنا می کنند. اهمیت بکارگیری تجهیزات استخر خانگی در راه اندازی آن در منازل از اهمیت بسزایی برخوردار است. آلودگی ها و زباله ها از جمله مواردی هستند که بر اثر هر بار شنا کردن در آب استخر انباشته می شوند و از طرفی انبوهی از این زباله ها در استخر به طور قطع سلامتی انسان را به خطر می اندازد به همین دلیل استفاده از تجهیزات استخر خانگی امری بسیار مهم و ضروری تلقی می شود.

 

قیمت تجهیزات استخر خانگی

قیمت و هزینه پرداختی برای تجهیزات استخر خانگی متفاوت است و بیشتر بستگی به سلیقه صاحب ملک دارد. در واقع انواع متنوعی از تجهیزات استخر خانگی در بازار موجود است که هر کدام دارای سطح کیفی متفاوتی هستند. برخی از افراد مایل هستند از وسایل ارزان قیمت با قیمت پایین تر در استخر خانگی استفاده کنند اما برخی دیگر نیز هستند که کیفیت تجهیزات برایشان اهمیت بالایی دارد و با در نظر گرفتن بودجه لازم سعی در خرید با کیفیت ترین تجهیزات استخر را دارند. البته افراد با توجه به در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود می توانند برای استخرخانگی سر پوشیده و روباز خود تجهیزات استخر خانگی مناسبی را انتخاب و خریداری کنند.

 

سخن پایانی

تجهیزات استخر خانگی در فراهم سازی امکانات بیشتر در استخر نقش بسزایی دارند به همین دلیل فراهم کردن تجهیزات خانگی در استخر از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این احداث استخر خانگی به صورت سر پوشیده و روباز نمای جدید و لوکس تری را به منازل مسکونی می دهد. البته ساخت استخر و آماده سازی آن نیاز به فراهم سازی تجهیزات زیادی است که باید در زمان ساخت در آن تعبیه شود. از طرفی در صورت فراهم نکردن تجهیزات استخری استفاده بهینه از آن به درستی میسر نخواهد شد. به طر کلی می توان بیان کرد که تجهیزات استخری موجب کارآیی و همچنین روند سلامتی شناگران در آن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *