مقالات

نازل آبنما استخر

برای طراحی و ساخت یک استخر به ابزار مختلفی احتیاج است که یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین آن ها نازل ها هستند. نازل ها بر حسب نوع آبنمای انتخابی و نوع مصرفی که دارند متفاوت هستند. نازل ها در آبنما ها کاربرد های زیادی دارند به طوری که کیفیت نهایی استخر به نازل آن بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی نازل آبنمای استخری و کاربرد آن بپردازیم.

به طور کلی نازل به نقطه خروج سیالات از لوله گفته می شود. نازل آبنمای استخری به صورت زیبا و دکوراتیو در اطراف استخر و در مکانی مناسب نصب و اجرا می شود. نازل ها انواع مختلفی دارند و وسیله ای هستند که بر سر لوله نصب می شوند و با توجه به شکل و نوع نازل آب را به بیرون هدایت می کنند.

کاربرد آبنمای استخر

استفاده از آبنما ها در استخر علاوه بر زیبایی که ایجاد می کنند کاربرد های دیگری نیز دارند که تک منظوره بودن آبنما ها را رد می کنند. در ادامه به برخی از این کاربرد ها اشاره شده است:

  • کمک به تمیز ماندن استخر: یکی از دلایل رشد جلبک ها و آلودگی آب استخر ها جریان نداشتن یا راکد ماندن آب است. آبنما ها با به جریان در آوردن آب استخر می توانند در جلوگیری از ایجاد آلودگی ها نقش موثری داشته باشند.
  • خنک کردن استخر: یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آبنما ها خنک کردن استخر در فصل تابستان است. آبنمای استخر با پاشیدن آب به هوا به خنک شدن استخر کمک می کنند. با پرتاب شدن آب به هوا و ایجاد تبخیر ، مقداری از گرمای آب استخر خارج و آب مجدد به استخر باز می گردد و از این طریق سبب خنک شدن آب استخر می شود. آبنما ها می توانند 2 تا 4 درجه آب استخر را خنک تر کنند.
  • افزایش جذابیت در مکان: آبنما ها با توجه به انواع مختلفی که دارند می توانند محیطی زیبا و دل انگیز را ایجاد کنند. وجود آبنما ها در ورودی ساختمان ها، ادارات، سفره خانه ها و… جلوه زیبایی به مکان می دهند و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کنند. در واقع آبنما ها می توانند محیط را از یکنواختی و یک دستی خارج کنند.

نازل پرده ای یا کرتین

نازل پرده ای یا کرتین به حالت ایستاده یا خمیده است که بر لبه استخر و یا حوض آبنما نصب می شود. این نازل می تواند آب را به صورت لایه ای نازک و پرده مانند در آورد و جلوه ای آبشار مانند ایجاد کند. نازل های پرده ای با توجه به حجم آبی که از آن ها خارج می شود به فضاب گسترده تری احتیاج دارند. این نوع نازل ها علاوه بر زیبایی زیادی که به محیط می بخشندد می توانند کاربرد های دیگری نیز داشته باشند. از جمله این کاربرد ها می توان به ایجاد چرخش آب، ماساژ دهندگی و سیستم گردش پذیری نیز اشاره کرد. در واقع زیبایی، چرخش آب و ماساژ دهندگی را می توان مهم ترین ویژگی یک نازل پرده ای یا کرتین دانست چرا که در سایر نازل ها این سه ویژگی با هم حضور ندارند.

خرید کرتین استخر

در خرید نازل پرده ای یا کرتین استخری باید به یک سری نکات توجه  کرد. در ادامه به مجموعه ای از این سری نکات پرداخته شده است:

  • جنس: یکی از موارد مهم در هنگام خرید نازل کرتین توجه به جنس آن است. جنس نامرغوب سبب می شود که نازل با مرور زمان در اثر تحلیل آب و شرایط محیط خورده شود. در حال حاضر مرغوب ترین جنس برای نازل کرتین استیل است.
  • دبی و فشار پرده آب: مقدار دبی و فشار زیاد قابل کنترل است اما در صورتی که مقدار دبی و فشار کم باشد ریزش آب نامناسب خواهد بود و زیبایی مورد توجه را نخواهد داشت.
  • تعداد: در صورتی که تعداد آن ها نسبت به اندازه استخر کم باشد مناطق مرده در استخر ایجاد می شود و تمامی آب در آن پمپاژ نمی شود در نتیجه فشار وارده به نازل افزایش می یابد. همچنین اگر تعداد نازل های استفاده شده بیشتر باشد جریان آب به علت کم فشار بودن نمی تواند آب را به سمت جلو حرکت دهد.
  • سرعت: در استخر ها باید از نازل هایی که سرعت یک و نیم متر بر ساعت دارند استفاده کرد زیرا با تجاوز از این سرعت آب از استخر یا حوضچه خراج شده و مشکلات متعددی ایجاد می کند.
  • عمق: هر چه عمق استخر بیشتر باشد نازل ها ز نوعی که زیر اب هستند فشار بسیار زیادی را برای هدایت آب به سمت جلو یا بالا متحمل می شوند و این مسئله سبب می شود با مرور زمان عمر نازل ها کم شده و آسیب های جدی به آن ها وارد شود.

از نکاتی که در خرید نازل پرده ای یا کرتین بهتر است رعایت شود می توان به طول لوله کشی و اتصالات، مشخصات کف کش یا پمپ ها و… اشاره کرد.

قیمت نازل آبنما

امروزه زیبایی یک پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می توان گفت که همه ی افراد به دنبال زیبایی مکان هایی هستند که در اختیار آن ها قرار می گیرد. وجود آبنما زیبایی بصری دو چندای ایجاد می کنند.

برای خرید یک آبنما اولین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد قیمت آن است. قیمت نازل آبنما بسته به نوع کاربردی که دارند متفاوت است. در واقع قیمت نازل های آبنما به عواملی همچون اندازه، کیفیت، نوع برند، جنس، نوع نازل و… بستگی دارد. پس طبیعی است که هر چه اندازه بزرگ تر و یا برند معروف تر باشد قیمت آبنما نیز بالاتر باشد.

توصیه می شود برای این که نازل آبنمای شما طول عمر بیشتری داشته باشد از بهترین کیفیت ها و معتبر ترین شرکت ها آن ها را تهیه کنید زیرا که این برند ها مورد تایید هستند و پشتیبانی پس از فروش هم دارند.

کلام آخر

امیدواریم با توجه به توضیحات ارائه شده در رابطه با نازل آبنمای  استخری ، کاربرد و قیمت آن ابهام ها و سوال هایتان پاسخ داده شده باشد و راهنمایی مناسبی برای خرید آبنمای مورد نظرتان در اختیار شما قرار گرفته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نازل آبنمای استخری و دریافت لیست قیمت خرید آبنما های فروشگاه آکام استخر با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *